Volkswagen 24. Ljubljanski maraton

27. oktober 2019

Nasveti fizioterapevtke Nežke Poljanšek za hitrejšo regeneracijo

Ko se boste pripravljali na največji tekaški spektakel v Sloveniji, ne pozabite na ogrevanje in regeneracijo vaših mišic in sklepov.

Nežka Poljanšek, vrhunska fizioterapevtka in Pernaton ambasadorka svetuje:

- Pred treningom se najprej ogrejemo z lahkotnim tekom, dinamičnim raztezanjem in stopnjevanji. Tako pripravimo telo na obremenitev in zmanjšamo mikro poškodbe mišic, s tem pa skrajšamo čas regeneracije.
- Po treningu moramo vnesti v telo dovolj hranil, da omogočimo telesu, da se regenerira. Prvi dve uri po fizičnem naporu sta najpomembnejši, saj takrat v telesu potekajo metabolni procesi regeneracije. Čim prej po treningu si privoščimo regeneracijski napitek, smuti ali ploščico. Idealno razmerje ogljikovih hidratov in proteinov po telesni vadbi je 1 proti 4.
-
Po dveh urah se metabolni procesi v telesu, ki skrbijo za regeneracijo upočasnijo, telo pa se mora še naprej regenerirati. Takrat je zelo pomembna zadostna hidracija. Danes niste spili dovolj vode!
- Valjčkanje
! Z uporabo valjčka bomo sprostili napetost v mišicah.
- Regenerativne aktivnosti po teku pričnimo nekje 30 min po teku. S pravilno prehrano in dodatnim 10-15 minutnim raztezanjem bomo poskrbeli za sprostitev mišic.
- Ledena kopel
močno pospeši regeneracijo. Če nimate te možnosti je dovolj že hladna kopel ali hladen tuš. Počutili se boste sveže in polni energije.
- Pomembno je, da po težkem treningu ne presedite celega dneva. Pojdite na sprehod, ravno toliko, da pospešite pretok v telesu in omogočite hitrejšo regeneracijo.
- Topla kopel s soljo pred spanjem in dovolj kvalitetnaga spanca.
- Poslušajte svoje telo in z njim sodelujte
. Ne borite se proti njemu. Zdravje zahteva celostni pristop. Toliko energije, kot jo vložite v trening, toliko jo vložite v regeneracijo.
- Privoščite si masažo in hladilni gel Pernaton.

 Na progi Ljubljanskega maratona bomo za vas poskrbeli na 17. kilometru na Regeneracijski točki Pernaton in vam osvežili noge s hitrimi, sproščujočimi masažami, da bo letelo do cilja.